Υποστήριξη Λειτουργίας Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Επέκταση της Λειτουργίας του

Πράξη: «Υποστήριξη Λειτουργίας Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Επέκταση της Λειτουργίας του» (MIS 6001774), του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή», ΕΣΠΑ 2021-2027

ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η Πράξη αφορά στην υποστήριξη λειτουργίας των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων, για την παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση, προς όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας, για όλους τους τύπους δημοτικών σχολείων της χώρας.

Στο πλαίσιο του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, με την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων, προσφέρεται η ευκαιρία για την πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών. Επίσης, υποστηρίζονται τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία που έχουν ενταχθεί σε Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), όπου επιχειρείται η δημιουργία υποστηρικτικού πλαισίου για την καταπολέμηση της σχολικής διαρροής και η ισότιμη ένταξη όλων των μαθητών/τριών, χωρίς διακρίσεις, στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Επιπλέον, η Πράξη αφορά στην εφαρμογή νέου, αναβαθμισμένου προγράμματος των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και συγκεκριμένα στην επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του Ολοήμερου προγράμματος, από τις 16:00 έως τις 17:30. Το αναβαθμισμένο πρόγραμμα σπουδών ενισχύεται με δημιουργική απασχόληση, προσφέροντας αντικείμενα σχετιζόμενα με εικαστικές τέχνες, μουσική, αθλητισμό, πολιτισμό κ.λπ., προκειμένου να παρέχεται ένα ποιοτικά αναβαθμισμένο απογευματινό σχολικό ωράριο.

Με αυτόν τον τρόπο, η επέκταση λειτουργίας του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου στοχεύει, αφενός στην μαθησιακή, παιδαγωγική και εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών/τριών, οι οποίοι έχουν πρόσβαση σε ένα δωρεάν και ποιοτικό σχολικό πρόγραμμα, όπου τους παρέχονται πρόσθετες ευκαιρίες μάθησης, σε ένα ασφαλές περιβάλλον, με καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Αφετέρου, η παράταση του ωραρίου του απογευματινού ολοήμερου δημοτικού σχολείου, χωρίς πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση για την οικογένεια, έχει σημαντική προστιθέμενη αξία, διότι το σχολείο ευθυγραμμίζεται με το ωράριο εργασίας των εργαζόμενων γονέων και κατά συνέπεια, επιτρέπει μια καλύτερη ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, η οποία:

(α) διευκολύνει εργαζόμενους γονείς, στη συμμετοχή τους στην αγορά εργασίας και

(β) παρέχει κίνητρα στους γονείς να αναζητήσουν εργασία και ιδιαίτερα, διευκολύνεται η συμμετοχή των γυναικών στην αγορά εργασίας.

Η Πράξη θα ξεκινήσει σε πιλοτική βάση, όπου θα καλυφθεί περίπου το 50% των σχολείων, κυρίως Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με συγχρηματοδότηση σε αρχική φάση δύο σχολικών ετών (2023-2024 και 2024-2025), ενώ κατόπιν αξιολόγησης και διαθεσιμότητας των στοιχείων του πρώτου έτους υλοποίησης από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., θα αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Επιτροπή σχέδιο βιωσιμότητας της δράσης.

Η Πράξη συνεισφέρει στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και ειδικότερα, στο ΣΒΑ 4 καθώς διασφαλίζεται η χωρίς αποκλεισμούς και δίκαιη ποιοτική εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο της Πράξης απασχολούνται οι αναγκαίοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προκειμένου να στελεχώσουν τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία καθώς και την επέκταση λειτουργίας του Ολοήμερου Δημοτικού.

Συμπληρωματικά, προβλέπονται δράσεις δημοσιότητας και υποστήριξης της Πράξης.

Διάρκεια υλοποίησης της Πράξης: 01/08/2023 – 30/6/2026 (Σχολικά έτη 2023-2024 και 2024-2025).