Πρόσκληση συμμετοχής σε επιμορφωτικές συναντήσεις των Σ.Ε.Ε. Εκπαίδευσης για την Αειφορία του 1ου, 2ου, 3ου, 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. με θέμα: “Νοηματοδοτώντας το ‘αεί’ της Αειφορίας”.

Οι Σ.Ε.Ε. “Εκπαίδευσης για την Αειφορία” του 1ου, 2ου, 3ου και 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας  συνδιοργανώνουν κύκλο τριών  δίωρων διαδικτυακών   επιμορφωτικών  συναντήσεων με θέμα:  “Νοηματοδοτώντας το ‘αεί’ της Αειφορίας”  για τους/τις  εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων του  1ου, 2ου, 3ου και 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. 

Σκοπός των συναντήσεων είναι η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσα από  αξίες της αειφορίας, προσκαλώντας σε συζητήσεις και εργαστήρια σχετικά με τις προκλήσεις στις οποίες καλείται ο/η εκπαιδευτικός να ανταποκριθεί σήμερα. Βαρύτητα θα δοθεί στην αποδοχή του “εαυτού”, την αποδοχή του  “διαφορετικού”, την “επικοινωνία” και το πώς αυτή πραγματώνεται στους αβέβαιους και γεμάτους ρίσκο καιρούς που ζούμε.

Η πρώτη συνάντηση, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 30 Μαρτίου, ώρες 18.30-20:00, περιλαμβάνει θεωρητικές εισηγήσεις των τεσσάρων Σ.Ε.Ε. “Εκπαίδευσης για την Αειφορία” και θα υλοποιηθεί με βάση το πρόγραμμα:

  • 18.30-18.40  Προσέλευση-Εισαγωγή
  • 18.40-18.55 Πασχαλίνα Στυλιανού, 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ., «Ο ρόλος των συναισθημάτων στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών»
  • 18.55-19.10 Ευαγγελία Παπαθανασίου, 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ., «Εγώ και οι άλλοι: ο ρόλος της ουσιαστικής επικοινωνίας»
  • 19.10-19.25 Αθανάσιος Χαρίσης, 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ., «Αειφορία  και  συμπερίληψη»
  • 19.25-19.40 Ειρήνη Ιωαννίδου, 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ., «Η έννοια της “αειφορίας” ως χώρος αντιπαραθέσεων»
  • 19.40-20.00 Συζήτηση

Η δεύτερη συνάντηση, η οποία περιλαμβάνει τέσσερα διαδικτυακά βιωματικά εργαστήρια που θα διεξάγονται ταυτόχρονα, βασισμένα στις ενότητες των θεωρητικών εισηγήσεων, με εμψυχωτές τους τέσσερις Σ.Ε.Ε. “Εκπαίδευσης για την Αειφορία”, θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 6 Απριλίου, ώρα 18.30-20:00. Κατά την πρώτη συνάντηση θα δοθεί φόρμα στο chat, ώστε οι εκπαιδευτικοί να επιλέξουν το εργαστήριο που τους ενδιαφέρει να παρακολουθήσουν. Παρατίθεται  συνοπτική περιγραφή των εισηγήσεων και των εργαστηρίων:

-Εισήγηση  και εργαστήριο Πασχαλίνας Στυλιανού

Τίτλος εισήγησης: «Ο ρόλος των συναισθημάτων στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών».

Επιδίωξη της παρουσίασης η ανάδειξη του κυρίαρχου ρόλου των συναισθημάτων που βιώνει ο/η εκπαιδευτικός  στη δυναμική του/της να εξελίσσεται και να ευημερεί.

Τίτλος εργαστηρίου: «Τραβώντας τα σύννεφα: Η αξιοποίηση της Τέχνης στην κοινωνικό συναισθηματική μάθηση».

Επιδίωξη του εργαστηρίου είναι η συζήτηση και ο αναστοχασμός για τα συναισθήματα μέσα από την παρατήρηση ενός έργου Τέχνης.

-Εισήγηση και εργαστήριο Ευαγγελίας Παπαθανασίου: 

Τίτλος εισήγησης: «Εγώ και οι άλλοι: ο ρόλος της ουσιαστικής επικοινωνίας».

Η ουσιαστική επικοινωνία ως βασικό συστατικό στην ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού. Επιδίωξη της εισήγησης είναι η παρουσίαση  της ουσίας της επικοινωνίας, των διαφόρων μορφών  και   τακτικών στην  προσέγγιση του “άλλου” και του “διαφορετικού” στις ανθρώπινες σχέσεις.

Τίτλος εργαστηρίου: «Εγώ και οι άλλοι: διαπροσωπικές σχέσεις, παιχνίδια εξουσίας και  ενσυναίσθηση».

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η κατανόηση των διαφόρων μορφών επικοινωνίας, έκφρασης εξουσίας και κατανόησης με βιωματικό τρόπο μέσα από παιχνίδια ρόλων σε καθημερινές συνθήκες. 

-Εισήγηση  και εργαστήριο Αθανάσιου Χαρίση

Τίτλος εισήγησης: «Αειφορία  και  συμπερίληψη».

Θα κατατεθούν καλές πρακτικές και παιδαγωγικές-διδακτικές προτάσεις για την προώθηση της συμπερίληψης και της διαπολιτισμικότητας στο σύγχρονο σχολείο στο πλαίσιο των Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης.   

Τίτλος εργαστηρίου: «Καλλιεργώντας συμπεριληπτική κουλτούρα».

Στο βιωματικό εργαστήριο οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να υποδυθούν ρόλους μαθητών/τριών που συμμετέχουν σε στοχευμένη στη συμπερίληψη δράση στο σχολείο με σκοπό τη συζήτηση και απόφαση σχεδιασμού και υλοποίησης προγράμματος συνεκπαίδευσης στην τάξη τους.

-Εισήγηση και εργαστήριο Ειρήνης Ιωαννίδου: «Η έννοια της “αειφορίας” ως χώρος αντιπαραθέσεων».

Τίτλος εισήγησης: Η έννοια του «περιβάλλοντος», αλλά και  και της «αειφορίας»,  είναι κατεξοχήν χώρος αντιπαραθέσεων που έχουν φτάσει μέχρι και  σε θεωρίες συνωμοσίας. Στην εισήγηση επιχειρείται μια προσέγγιση με στόχο να αποδομηθούν στοιχεία που παραμορφώνουν την «εικόνα», οδηγώντας σε παραπλανητική ερμηνεία των πραγμάτων.

Τίτλος εργαστηρίου: «Όταν το συναίσθημα … γίνεται στόχος παραπλάνησης».

Στο εργαστήριο αυτό θα αναλυθεί μια μελέτη περίπτωσης με αναφορά στην εισήγηση.

Η τρίτη συνάντηση προγραμματίζεται προς τη λήξη του σχολικού έτους και περιλαμβάνει μία δια ζώσης ξενάγηση στα Αρχαία του μετρό Θεσσαλονίκης, εφόσον οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέπουν. Σε περίπτωση που η δια ζώσης συνάντηση είναι αδύνατη λόγω περιορισμών, θα καταβληθεί προσπάθεια να πραγματοποιηθεί διαδικτυακά. 

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στη φόρμα https://forms.gle/bPQC2esLJw3bsrAN9  μέχρι τη Δευτέρα 29/3 και ώρα 11.00. Στη συνέχεια θα αποσταλεί στο e-mail τους ο σύνδεσμος Webex meetings μέσω του οποίου θα συνδεθούν στη συνάντηση στις 30/3.

Οι εκπαιδευτικοί με τη δήλωση  συμμετοχής τους δεσμεύονται να παρακολουθήσουν τις δύο συναντήσεις στις 30/3 και 6/4. Η συμμετοχή στη τρίτη συνάντηση είναι προαιρετική. Θα χορηγηθούν Βεβαιώσεις συμμετοχής.

Παρακαλούμε να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί.

Η ΣΕΕ για την εκπαίδευση για την Αειφορία του 4ου ΠΕΚΕΣ

Στυλιανού Πασχαλίνα